雯质彬彬

My photo
我是靖雯,阿妖乃是论坛化名,我真的不是千年深山老妖怪。文笔不佳遣词用字粗俗劣质。随便乱写一点流水帐然后叫自己部落客。

Saturday, March 1, 2008

考试

(我知道我很消极,已经表明了,你可以选择要不要往下看,不要到最后觉得我这个人消极、没见识又胸无大志。)

考试又来了。一年四度,频密过雨季、大选。我知道我知道,考试是为了测试我们学到的东西、检验我们的能力、看教育方案是否成功······ 问题是,真的测试到吗?很多东西都是每个人都知道的。考试这种东西是临时抱佛脚的,学生的能力这样就可以测试到?开玩笑,测试IQ程度还比较准吧。

再说,笑话都有啦,考试超级不环保,道德教育还叫我们要环保,这种事纸上谈兵是没有用的;就像看到人家被卡在陷阱,就只会站在一旁比手划脚说你应该怎样怎样,还不如去帮人家脱离困境来的实际。扯远了,回来。

再说,现在的学生很精,没有读大不了抄袭。哪像以前,说到抄袭就带着恐慌的眼神摇头,好像单单是讨论就犯罪似的。

所以现在考试是没用的,既然如此,干嘛考试?!

学习到底是为什么?为什么我们要活得这么痛苦?现在读书,为了长大后找工作方便;找工作为了赚钱;赚钱为了活命(我们究竟是需要什么活命啊?);然后退休、安享晚年,最后很现实的--死掉。所以就是这样:

new born -> learn as many as possible (teenage-actually for what?) -> $money$ (adult) -> Do whatever you want (but when you're old do you have that kind of energy?) -> Die (old)

I know I'm being very realistic but it is the life. What do you expect? It's just like you're heading to death from the second you are borned. It is meaningless. That's what I think(starting from years ago). It is just a process between them. All those seems to have only an aim. Money. Who invented money? Human! Now it seems we are controlled by our invention. This is damn ridiculous. People are just barking on the prints. Even when you are not necessary to earn money, you still gotta worry and it is because of MONEY again. Worry for security? Where's the crime come from? Most are because of money too. Well of course, we can't live without money now. Everything needs money , even an apple you picked from a tree, it belongs to somebody else and you have to pay for it. That is where problems start occured.

That's enough for today. I've used up all the complain quota. Wish me luck for the exam (Damn it).

4 comments:

惜欣 said...

小姐 我想说得你都帮我说了
很好 这次考试我准死了
书不去念 还一直上网
活该地说
haiz

靖雯 ♥ 阿妖 said...

恭喜啊。我没上网也在看小说。有你陪葬还好啦。

许友彬 said...

以前我教过一间国际学校,一念三个学期,第一学期没考试,第二学期一个年中考试,第三个学期一个年终大考,一年靠两次,平时也没有月考。现在让你知道,羡慕死你。

靖雯 ♥ 阿妖 said...

我本来就想念国际学校的说,据说程度比较高(人家讲又信?笨)。不过没钱。我以前试过申请新加坡奖学金,申请到了可以去那边读,不过呢,我根本没到test和interview就 disqualified了。英文太烂。我很“幸运”的,中一和中二的年终大考都差几分拿A,又偏偏要我填年终考(废话,不然填月考吗?)成绩,就这样,唉。哼,我中五再申请过,就不信不让我去test。